maandag 2 november 2009

Interieur fotograferen assisteren

Samen met rens ben ik bij een klant geweest die interieur voor een bedrijf moest fotograferen. Hij is een fotograaf die dit nog nooit had gedaan, dus vroeg ons voor begeleiding.
Het was allemaal even uitzoeken hoe we het gingen doen, want het was een beperkte kale ruimte maar moesten toch sfeer in beeld brengen. We hadden wat flits lampen achter de set naar het plafond gezet, om iets meer warm licht in te brengen. En moesten een hoop test foto's maken voor het juiste beeld. Ook was het voor die meneer een uitdaging met onze lens, want die werkte heel anders dan de zijne, namelijk veel preciezer met scherpstellen op 1 punt, waardoor je dus even goed moet zoeken. Nadat onder de knie te krijgen, moesten we bekijken hoe we alles op de foto gingen zetten. Eerst kwamen we met het idee om 1 rechte lijn uit te kiezen van een muur, en zo alles recht op de foto te krijgen, maar de muren liepen daar niet geheel gelijk, en dus gingen we alle meubels schijn zetten. Oftewel het beeld manipuleren. Nouja, de klant zelf die strijdde een beetje tegen met alles wat we in brachten, dus toen hebben we uiteindelijk maar de 1e theorie gedaan. Dan maar niet zoals het er het beste uit ziet op foto. Uiteindelijk heb ik zelf ook een paar foto's moeten maken omdat die meneer niet echt alles goed kreeg met de foto scherpte. Vervolgens heb ik samen met rens nog even bekeken hoe de foto's het beste bewerkt konden worden voor de juiste sfeer van de meubels. Op het laatst heb ik de fotograaf nog moeten laten zien hoe de bewerkingen gingen, zodat hij alles kon doen voor de klant.
Ik vond het hele gebeuren allemaal maar vaag en nergens op slaan, want ze konden dan infeite gewoon beter ons zelf inhuren om foto's te maken en te bewerken i.p.v. dat wij die meneer moeten leren hoe je foto's moet maken.
De foto's zitten in de back-up, dus ik zal ze later uploaden.

Geen opmerkingen: