zaterdag 10 oktober 2009

OH ZO DRUK!

Mijn goddie!

Wat is het tog druk op de zaak de laatste tijd.
Rensley heeft via vakantieveilingen een deal gemaakt om via daar shoots te veilen. Nu zijn deze shoots opgelopen tot 8 op een dag en ik zit dus bijna de hele dag alleen maar aan de telefoon vanwege de drukte! Ik heb aan het begin van deze deal een excel bestand gemaakt om de "kandidaten" bij te houden en de gegevens erbij. Op deze manier hebben we een schema met allemaal kleuren. De ene kleur staat voor "ingeboekt", de andere kleur staat voor "gemaild" en ga zo maar door. We hebben nu zo'n 3 shoots op een dag. Ik shoot dan ook mee of ik bewerk de foto's van de vorige dag. Ik moet zeggen dat mijn samenwerking met Rensley sterk gegroeid is en dat we erg goed samen kunnen werken. Ik doe meer dingen uit mezelf en zorg dat alles in orde is. Als Rensley laat is voor de shoot i.v.m. bijv. z'n dokter afspraken die uitlopen, dan begin ik alvast met de visagie voor de klant en zet ik alles op de laptop en in de studio al klaar zodat de klant niet hoeft te wachten. Als ik meehelp met een shoot, dan schiet ik de foto's en werkt Rensley met de belichtingen en de klant. Hij praat met de klant en ik maak de foto's. Ik doe zelf ook voorstellingen tussendoor (wat voor mij heel wat is, want normaal gesproken zou ik dat niet echt durven omdat ik vaak bang ben om het "op te fucken" voor "zijn klanten") en soms doe ik zelf de shoot van de klant zodat Rensley ander werk kan doen. Doordat ik goed oplet wat Rensley doet qua belichting en aanwijzingen loopt dit goed af als ik het zelf moet doen. Rens laat mij soms ook zelf een shoot van een klant doen zodat hij mijn vorderingen goed in de gaten kan houden. Ik heb het echt goed naar m'n zin momenteel, ook omdat het nu dagelijks lekker druk is en ik dus standaard druk bezig ben.
Maandag ga ik met Rensley mee naar een klant om te helpen met belichting instellingen. De klant gaat meubilair/interieur fotograferen en en wij moeten hem helpen met de juiste instellingen voor belichting enzovoort. 28 oktober ga ik bij de premiƩre van de film van Michael Jackson de rode loper fotograferen en Rensley gaat dan filmen. Dit doen we voor het magazine die een klant uitbrengt ter ere van MJ net als dat zij een benefit concert hadden georganiseerd. Ook ga ik misschien mee naar afleveringen van So you think you can dance? en verder gaan we het nog druk hebben met het nieuwe pand die nu officieel van ons is.

Nou, dat was weer even een update na een tijdje!

Ciao.

Geen opmerkingen: